Programma
& Tickets
3 t/m 13 september 2020 — Amsterdam
NTF
Pro
Search

FAQ

Zijn de theaters weer open?

Ja, de theaters zijn weer open voor het publiek. Hierbij geldt wel de regel dat de 1,5 meter afstand moet worden gewaarborgd. Dit heeft als gevolg dat het aantal beschikbare live-kaarten tijdens het Nederlands Theater Festival beperkt is.

Wat verandert er door corona aan de kaartverkoop?

  • U koopt vooraf een ticket online via www.tf.nl of via de websites van de afzonderlijke theaters.
  • Ieder theater verkoopt alleen kaarten voor de voorstellingen in eigen huis. Indien u kaarten wilt bestellen voor voorstellingen in verschillende theaters, dan moet u dat hierdoor doen via meerdere bestellingen. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden.
  • Telefonische verkoop en verkoop aan de kassa zijn niet mogelijk.
  • Bij de ticketverkoop wordt duidelijk gemaakt dat mensen in duo’s kunnen komen, mits ze een gezamenlijk huishouden voeren.
  • Bezoekers in duo’s worden zoveel mogelijk bij elkaar geplaatst. Maar dit kan niet worden gegarandeerd.

Bezoekers wordt verzocht hun tickets uit te printen of te downloaden op de mobiele telefoon. De bezoeker ontvangt enkele dagen voorafgaand aan de voorstelling een instructiemail met daarin oa opgenomen:
– de meest actuele informatie;
– de ontvangsttijd;
– de procedure in het theater (looproutes, zelfscan, etc.);

Zijn de fysieke kassa's wel geopend?

Tijdens de zomerperiode zijn de kassa’s van de verschillende theaters minder goed bereikbaar:

ITA
De kassa van ITA is tot ma 3 aug telefonisch niet bereikbaar. U kunt eventuele vragen wel mailen naar bespreekbureau@ita.nl

THEATER BELLEVUE
Vragen over bestellingen tijdens de zomersluiting kunt u mailen naar kassa@theaterbellevue.nl. Deze worden vanaf 18 augustus zo snel mogelijk beantwoord.

Telefonische bereikbaarheid (020-5305301):
Wo 8 – za 11 juli (7:00-21:00)
Zo 12 juli – ma 17 aug (zomersluiting)
Di 18 aug – za 22 aug (11:00-14:00)
Vanaf dinsdag 25 aug (reguliere openingstijden)
zie: theaterbellevue.nl /contact

THEATER FRASCATI
(volgt)

THEATER DE KRAKELING
(volgt)

Kan ik online in één keer kaarten kopen voor voorstellingen in verschillende theaters?

Het is helaas niet mogelijk om dit in één keer te doen. U kunt wel in een keer kaarten bestellen voor voorstellingen die spelen in hetzelfde theater. Door de maatregelen rond het corona-virus moeten de theaters direct kunnen communiceren met de kaartkopers. Hierdoor verloopt de kaartverkoop niet centraal, maar via de verschillende theaters. Als u kaarten wilt kopen voor bijvoorbeeld Theater Bellevue en Internationaal Theater Amsterdam, dan zult u dit moeten doen met 2 aparte bestellingen.

Mag ik naar het theater komen, of moet ik thuis blijven?

U bent van harte welkom in de theaters. Volgens de overheidsmaatregelen moet u echter thuis blijven als:

  • u verkoudheidsklachten heeft, zoals: neusverkoudheid; loopneus, keelpijn; lichte hoest, en/of; verhoging (tot 38 graden Celsius) of koorts.
  • u een huisgenoot heeft die verkoudheidsklachten en koorts (boven 38 graden Celsius) en/of benauwdheid heeft.

U bent weer welkom als u en uw huisgenoten tenminste 24 uur klachtenvrij zijn.

Ik ben mijn e-ticket kwijt. Wat moet ik doen?

Neem in dit geval contact op met de kassa van het desbetreffende theater. Contactgegevens van de verschillende locaties treft u hier onder ‘locaties’.

Kan ik betalen met een podiumcadeaukaart?

Ja, de verschillende locaties accepteren de Podiumcadeaukaart als betaling aan de kassa. U kunt deze ook telefonisch inwisselen, mits u de kaart bij de hand hebt en het saldo weet.

Kan ik de e-tickets ook vanaf mijn telefoon laten controleren?

Ja, bij de meeste theaters is dit mogelijk.

Ik heb een vraag over reeds gekochte kaarten. Aan wie kan ik die stellen?

Neem contact op met de kassa van het desbetreffende theater. Contactgegevens treft u hier onder ‘locaties’.

Zijn de voorstellingslocaties rolstoeltoegankelijk?

Ja. Alle locaties hebben goede faciliteiten voor mindervaliden.

Wordt de leeftijdsgrens bij familievoorstellingen nageleefd?

Wij verzoeken u vriendelijk om rekening te houden met de zorgvuldig bepaalde leeftijdsgrens, omdat dit anders overlast kan veroorzaken.

Mag ik na aanvang van de voorstelling nog de zaal in?

Nee dit is niet mogelijk, omdat dit de voorstelling verstoort.

Ik ben te laat, kan ik mijn ticket retourneren?

Nee, dat is helaas niet mogelijk.

Sluiten

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!