Programma
& Tickets
5 t/m 15 september 2019 — Amsterdam
NTF
Pro
Search

Permanent Destruction – The SK Concert

‘Ga deze vrouw(en) zien!’, jubelde een Vlaamse recensent na het zien van deze sexy show over zelfhaat en onbeantwoorde liefde, met dodelijk poëtische lyrics, genres variërend van R&B tot industriële hardcore, monumentale video en een overdadig gebruik van autotune. ‘Feesten tot de dood erop volgt’, schreef een collega-criticus.

Gala van het Nederlands Theater

Ter afsluiting van het Nederlands Theater Festival worden de belangrijkste toneelprijzen uitgereikt, waaronder de Louis d’Or en Theo d’Or voor de beste acteur en actrice, tijdens het Gala van het Nederlands Theater. Een feestelijke avond waarin de theatersector in het zonnetje wordt gezet en wordt bezongen met een gezonde dosis humor. De avond knalt eruit met een groot feest op het podium van Internationaal Theater Amsterdam.

Dresscode: een pak voor heren en feestelijk voor dames (Tenue de Ville).
Kom niet underdressed!

Hin und Her

Het stuk toont op een hilarische manier de absurde situatie van de staatloze. Het speelt op een brug tussen de landen X en Y. Ferdinand is een ‘ambtelijk geval’. Hij wordt het ene land uitgezet en mag het andere niet in. Heen en weer pendelend op de brug raakt hij verstrikt in politiek, smokkelaarspraktijken en liefdesgeschiedenissen.

Gas

Gas is een schokkend meesterwerk’ volgens Theaterkrant. Het is een kroniek van zestig jaar gaswinning in Groningen. ‘Met inventieve wendingen en van nuchtere humor borrelende zinnen. Regelmatig spat de herkenning in klaterende lachsalvo’s van de tribune’, schrijft Trouw.

Vincent Rietveld gaat voor de Louis d’Or

We worden geboren. We leven. We sterven. Onzichtbaar in een zee van onbeduidendheid. Er is maar één manier om je aan de soep van middelmatigheid te onttrekken: prijzen winnen.

A Seat at the Table

Waarom zei Humberto Tan niets toen Jack Spijkerman hem live op televisie ‘niet alleen donker, maar ook nog dom’ noemde? Wat hád hij kunnen zeggen? A Seat at the Table is gebaseerd Samin Amini’s ervaringen met alledaags racisme en uitsluiting – soms zo absurd dat het lachwekkend is. Persoonlijke anekdotes van de spelers wisselen af met scherpe analyses van media en maatschappij.

CITIZEN K.

Toen theatermaker en schrijver Sadettin Kirmiziyüz niet lang geleden in de trein op een vrije plek plaats wilde nemen, vroegen de twee mensen die er al zaten ‘of hij niet ergens anders kon gaan zitten’. Ze wezen naar een stoel verderop, naast een jongeman met Noord-Afrikaans uiterlijk.

De verse tijd

De Vlaming Mokhallad Rasem (van het Vlaamse Toneelhuis) en de Nederlander Kuno Bakker (van Dood Paard) spelen op één avond negen kleine voorstellingen over negen grote thema’s, met als basis de ontmoeting van twee mannen en twee werelden.

Pinokkio

Deze Pinokkio is geen sprookje voor kinderen, maar ‘een scabreuze vertelling in de geest van Hans Teeuwen over een jongen die tot seksuele wasdom moet komen’ (NRC). Kom mee naar Pleasure Island, waar je stoutste dromen werkelijkheid worden en leugens beter smaken dan de harde realiteit.

Sluiten

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!