Nieuws
1 t/m 11 september 2022 — Amsterdam
NTF
Pro
Search

De beste cultuurmarketeers van het jaar


Cultuurmarketing | Hilde Smetsers

© Bart Grietens
do 2 sep
10:00
De Balie

Grote Zaal | 45 minuten

Tickets voor dit programma zijn alleen verkrijgbaar als onderdeel van de NTF PRO dagpast. Voor slechts €50 kun je de gehele dag programma’s bezoeken. Nog niet in het bezit van een dagpas? Koop hem hier! Na betaling krijg je via e-mail een link toegestuurd waarmee je jouw favoriete NTF PRO-programma kunt samenstellen.

Wat kunnen we leren van de beste cultuurmarketeers van het jaar?

In deze sessie maak je kennis met de cultuurmarketeers van het jaar: Rozemarijn Romeijn van Theaters Tilburg, Hélène van den Dungen van Museum Gouda en Nitchka Wefers Bettink van Nationale Opera en Ballet. Zij wonnen de Cultuurmarketing Awards 2021, de prijzen voor de beste marketingcases in de cultuursector.

Wat de projecten van deze drie winnaars gemeen hebben, is dat het vraaggerichte, participatieve projecten zijn die een nieuw publiek aan de organisatie verbinden. Deze marketeers laten de grenzen tussen marketing, product, presentatie en campagne vervagen en maken betekenisvolle impact in hun rol als marketeer. De winnaars presenteren hun project en gaan met ons in gesprek over de rol van de marketeer. Hoe word je als marketeer aanjager van ideeën en maak je impact in de maatschappij en de organisatie?

Cultuurmarketing is de community van vakgenoten die publiek verbinden met kunst, cultuur en erfgoed. De leden van Cultuurmarketing zijn werkzaam bij de grootste en kleinste culturele organisaties in Nederland en België. Zij vinden elkaar in hun gezamenlijke doel om zoveel mogelijk mensen in aanraking te brengen met kunst en cultuur. Cultuurmarketing en het Nederlands Theaterfestival presenteren op 2 september twee programma’s op NTF PRO: een presentatie van de Deense futurologe Anne Lise Kjaer en een gesprek met de winnaars van de Cultuurmarketing Awards.

Sluiten

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!