Drie professionals presenteren manieren om publiek te werven, waarbij het betrekken van het publiek bij het maakproces een belangrijke troef is.
Kaarten bestel je via de knop Tickets. Daar kun je voor alle NTF PRO programmaonderdelen kaarten kopen. Stel een route samen voor elkaar –of als groep– en stapel per persoon korting op de ticketkosten.
Tussen gesubsidieerde en vrije sector
Publiek werven en betrekken in het maakproces
Hoe betrek je een breed en divers publiek in het maakproces van een nieuwe voorstelling? Elke theaterproducent worstelt met het vinden van een breed en divers publiek. Vooral als het gaat om originele nieuwe voorstellingen is het uitdaging om een breed publiek te bereiken. Ook is er een groot, onbenut publiekspotentieel. Hoe betrek je een breed en divers publiek in het maakproces van een nieuwe voorstelling? Een inkijk in vier verschillende methodes van professionals uit het binnen-en buitenland en de vrije en gesubsidieerde sector.
Het afgelopen decennium zijn er diverse praktijken ontwikkeld om grotere en nieuwe doelgroepen te bereiken. In de MusicalTalk presenteren vier professionals beproefde manieren om publiek te werven, waarbij het betrekken van het publiek bij het maakproces een belangrijke troef is.
Vervolgens is er gelegenheid voor de aanwezigen om hun eigen praktijken te toetsen aan de gepresenteerde voorbeelden. Zijn deze methodes geschikt voor elke nieuwe theaterproductie? Hoe ver moet de professional van huis om doelgroepen te benaderen? Hoe dichtbij en wanneer in het maakproces mogen toeschouwers dan komen? Kunnen vrije en gesubsidieerde producenten daarbij elkaar helpen en versterken?
Panelleden:
Albert Verlinde, 25 jaar theaterproducent en producent van meer dan 50 musicals.
Virginie Bakker, cultureel econoom en hoofd publieksontwikkeling bij ROSE stories.
Teunkie van der Sluijs, Head of Artistic Development en onderdeel van de artistieke staf van theater Young Vic in Londen.
Moderatie:
Carolien Borgers
Dit programmaonderdeel wordt gepresenteerd in samenwerking met MusicalMakers.